Korparna på Kallskärslid. Akt 923. Optimist i Torekov.

Akt 923                                                             2012-07-19

 

 

Optimist i Torekov

 

 

– Kajak, omjag säger ”varvet”, hur tänker du då?

– Jo du Marin, det kommer ann på hur du tänker. Tänker du i

rum, tid eller . . .

– Det verkar snurra i huvudet på dig . . .

– Alls icke. Som tid kan det vara solvarvet som i Akt 738, 2010-12-03.

I rum kan det vara Galärvarvet med Bernhard Ingelsson som i Akt

377, 2007-11-05 . . .

– Stopp. En ledtråd där. Livräddningskryssaren Bernhard Ingelsson . . .

– Aha, Gunins vy över ”SSRS-byggnaden” som har blivit varv i Torekov.

 

 

– Exakt. Och vet du varför? Jo, jag passerade över varvsslipen i

dagarna och såg en verklig optimist . . .

– En ”supertank” som ville upp för bottenbesiktning . . .

– Nej,  jag sa ju optimist. En liten segeljulle . . .

 

 

 

 

  

– Jaha, vad ville den månntro . . .

– Visa stort mod för icke undertryckt storhetsvansinne . . .

– Misstänker du Gunin?

– På sätt och vis men inte på vis och sätt. Det hela är ett sätt

för mig att visa lite tidsbilder över miljön i fråga, utan att bli

anklagad för  . . .

– Liten risk, vi har redan skådat miljön i Akter som 891, 2012-03-25,

882, 2012-03-01 och 510, 2008-11-25 . . .

– Ok, då dristar jag mig till att återkomma. Ett varv bakåt i tiden.

  

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback