Korparna på Kallskärslid. Akt 922. Mördare mot Torekov

Akt 922                                                             2012-07-15

 

 

Mördare mot Torekov

 

 

– Kajak, under min färd från Pinus den Höge mot Ravnahult,

över Söndre skog, såg jag familjen Arion Rufus ila mot

Kappelhamn . . .

 

 

 

 

– Ilande sniglar? Senast, Marin, du talade om dessa rosa skogssniglar

var i Akt 702, den 24/8 2010 . . .

– Ja, jag undrade naturligtvis. Jag tog mig ner och tog upp ett

samtal med Ari och Aro, samt några av deras ättelägg, från B till G.

 

 

 

 

– Visade skyndsamheten tecken på panik?

– Ja, ett eko av Akt 702. Familjen hade informerats om ”presshjältinnan”

Hilkka Risberg, bland annat via radio, TV, lokal- och rikspressen . . .

– Storjägaren vad gäller den spanska skogssnigeln, ”mördarsnigeln” . . .

– Nu befarade Refusarna att hon skulle fara till Hallands Väderö och

utgöra en fara, misstänka dem för otillbörligt Spanien-samröre.

 

 

   

– Försökte de rymma . . .

– Nej, de ville söka hjälp av folk som älskar Väderön och känner deras

art och värde.

– Som vikten av kaprifolens doft . . .

– De visste att pålitligt folk från SHVN väntades . . .

– Sällskapet Hallands Väderö Natur, från Akter som 898 och 794 . . .

– Ja, de visste att dessa naturvärnare skulle komma till Väderö och

Kappelhamn. Nu gällde det att hitta och hinna dit ut i tid . . .

 

 

 

– De lyckades inte, misstänker jag. Larmet i massmedierna den 9/7

och SHVN-träffen den 12/7. Det ger max 80 timmar. De hade behövt

minst 800 timmar.

– Det hjälpte inte att de fick hjälp av två havstrutar som ”lotsar”.

 

 

 

 

 

– Och?

– Jag lugnade dem. Jag menade att sannolikheten, även om varje

svensk borde besöka Väderön, var knappt en på 10 mille att

Hilkka damp ner och dök upp som snigeljägare.

– Ett annat bra omen var att den 12/7, till skillnad mot i Akt 702,

regnbågen visade på fastlandssniglar. Hilkka, om hon kommer,

kommer hon att börja leta sniglar i Hovs socken.

– Och då är vi där med information om familjen Rufus.

 

 

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback