Korparna på Kallskärslid. Akt 881. Fel färg i Torekov.

Akt 881                                                            2012-02-25

 

Fel färg i Torekov

 

 

Sugus, tyvärr, det blev ingen belöning.

– Lättheten, Marun, motarbetas av färgblindheten. ”Guldsoten”

gör att gröna ankor blir blå och osynliga i vattnet . . .

– Jag såg dom och tänkte bingo, jag kom ju ihåg Akt 326 från den

7/7 2007, vars bild jag revisar här. Tänkte äntligen Sverige. Tänkte

äntligen Torekov. Tänkte anklik en vid Strandmalen.

 

 

 

 

– Det rör sig om så mycket pengar så att det hade varit lönsamt att

måla om de gröna änderna till gula ankor . . .

– Dom flydde . . .

 

 

  

. . . vilket fick mig att tänka på rubriken ”På spaning efter den anka som flytt”,

ut torsdagens SvD, skriven av författaren Nalle Valtiala . . .

 

 

 

. . .  som har koppling till de gula ankorna. Författaren Donovan Hohn

har jagat ankorna i tre år för att kartlägga hur miljötaskiga världshaven

har blivit. Artikel framlägger att årligen spolas 10000 containrar, av va-

rierande volymer, överbord från olika fartyg. Exempelvis 61000 gympa-

dojor, Nike, den 27 maj 1990 från Hansa Carrier . . . 

– Dom letar vi inte efter, passar oss förmodligen inte . . .

– Vill du veta var det mesta hamnar kan du läsa boken eller någon av
hans kollega Ebbesmeyers, kanske något av intresse. . .

– Vi får in tillräckligt med skräp från Kattegatt . . .

Ett nollvärde jämfört med Gore Point söder om Anchorage i Alaska . . .

– Jag vet, 11 miljoner gallon olja från Exxon Valdes . . . 

– Alla som oroas över att plankton ser ut att bli plaston bör reagera. Nu.

 

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback