Korparna på Kallskärslid. Akt 893. Skum klarsyn i Torekov.

Akt 893                                                             2012-04-04

 

 

Skum klarsyn i Torekov

 

 

Hej, Övervakningskameran här.

 

Senast var det den 5 januari, i Akt 866, som jag lät mig höras och

bilder synas, om än något skumma. Men jag är klar i blicken. Kolla

här, en bild från skeppsklockan på Sjöfartsmuseet, Fram af Brantevik,

vid Torekovs hamn till hamnsilon i Halmstad, över Revet och Källran.

Och hela Laholms-bukten.

 

 

 

Ett helt annan objekt är de vitkindade gässen, som jag visat från

Malen, söder om Torekov i olika Akter, som exempelvis 838.

De var ytters nyfikna på biotopen förra året.

                                                                                                             

 

  

Både som grupp . . .

 

 

 

. . . och familj.

 

 

 

 

I år är de tillbaka, ytterst idoga att exploatera biotopen.

 

 

 

 

Jag befarade att de höll på att skrämma hicka på folk . . .

 

 

 

 . . . men insåg att de insåg att anfall var ett bra försvar.

Som ett försvar mot Gunins påhopp om ”skumma bilder” vill jag

avslutningsvis visa ett av hans egna luddiga alster.

 

 

 

 

Nu kan han söka, om inte i stjärnor så i planeter, efter nya påhopp.

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback