Korparna på Kallskärslid. Akt 835. Ur dimman i dimman i Torekov.

Akt 835                                                               2011-09-30

 

Ur dimman i dimman i Torekov

 

– Gunin, om jag säger Lützen, vad säger du då?

Lugin, det får bli den 6 november 1632 . . .

– Försök tänka klart . . .

– Aha, tänker dimma . . .

– Precis. Vid min vända i Torekov tätnade dimman och jag

försökte iakttaga hur moderna fartyg utan utsiktskorg i riggen

skulle kunna se över markdimman. Här är en bildsvit som visar

på ett drastiskt försök. Upp i riggen sittandes i en båtsmansstol.

Men med maximal otur . . .

– Brast någonting så det blev fritt fall . . .

– Nej, men i takt med uppfärden i riggen steg dimman uppåt.

– Ja, tala om i dimma dold . . .

– Rubrik till Akt 252 . . .

– Hamnbild utan dimma finns bl.a. i Akt 694.










 

– Jag kunde flyga hem till Hallands Väderö under dimman.

 

  

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback