Korparna på Kallskärslid. Akt 833. Hemlängtan till Torekov

Akt 833                                                               2011-09-27

 

Hemlängtan till Torekov

 

– Gunin, tiden rinner snabbt ut.

– Hur är det Lugar, känner du dödsångest?

– Jag tänkte närmast på aprilskämt.

– Nu skall du inte vara egotrippad.  Men jag förstår vad du

syftar på. På lördag, 1/10, går starten för halvåret före 1/4 och

idéinlämning av aprilskämt. Och du vill väl som vanligt försäkra

dig om ”först på plats”. Låt höra.

– Jag säger bara Bernhard.

– Har det med albatrosser att göra?

Ingelsson. Du har själv förevigat Torekovs gamla livräddnings-

kryssare vid Gallärvarvet, invid Wasamuseet, i Stockholm.

 

 

 

– Där ligger hon ju fint. Som någon form av representationsbåt i

nostalgisk marin miljö. Hon bör väl trivas gott. Jag säger hon, trots

manligt namn. Båtar är, som vi konstaterat i tidigare Akter, alltid hon.

- Jag tror att hon längtar hem. Vi kan väl, om inte annat så i vart fall

som aprilskämt, placera henne som en ny del av Sjöfartsmuseet i Torekov,

bredvid Fram af Brantevik på insidan av Batterivallen.

 

 

 

– Tyvärr, det går inte.

– Varför nu inte detta då?

– Av många skäl väljer jag det enklaste, billigaste och mest självklara,

nämligen att ett aprilskämt skall komma överraskande. Du har släppt

din idé för tidigt.

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback