Korparna på Kallskärslid. Akt 829. Konstigheter i Torekov

Akt 829                                                               2011-09-17

 

 

Konstigheter i Torekov

 

– Urun här.

 

Innan några av de övriga bajsarna, jag menar inte kvigor och

får, kommer loss ur vindkraftssuget, jag avser som ni förstår

ordbajsare, tar jag tillfället i Akt att framföra egna konstigheter

från Torekov, öra, öga, näsa, mun och hals

 

Jag har besökt, precis som ni som följt våra Akter, Skjulet eller

Börsen vid hamnen i Torekov. Kolla upp Akt 621. Vill ni läsa

hela den bön om vrak, som Gunin antydde i förra Akten, och

som gör Skjulet intressant kan ni läsa Akt 196.

 

Men nu till konstigheterna, jag har dem på bilder, egenhändiga.

 

 

 

Här ett öra. Kan elefanten i fråga verkligen ha hetat Thure Kastman.

 

 

 

Här ett öga. Alligatorn verkar väl avliden. Likväl uppfattade jag en blinkning.

Konstigt. Den visade sig härröra från en häckande fågel.

 

 

 

Till samma öga hör en typ av näsa och mun. Men halsen, var börjar och slutar

den? Inte är den, halsen, mindre konstigt hos hajen, som hänger granne.

Jag hittade ingen begränsad hals. Men på ett av Gunins foto finns en hals.

 

 

 

Konstigheten med dessa fåglar är att det är samma fågel.

Det är en ejder, en guding i eklipsdräkt. Han hade läst i NST,

den 15/9 på sidan A10, om fågelskådare som jagade vilsekomna

arter på grund av Katja-stormen. Ejdern försökte lura någon att

han var någon annan art än vad någon annan trodde att han var.

Han ville nog komma med i någons 300-lista. Som sjöorre eller

någonting liknande. Konstigt.

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback