Korparna på Kallskärslid. Akt 827. Vänd inte Torekov ryggen.

Akt 827                                                               2011-09-13

 

 

Vänd inte Torekov ryggen

 

– Gunin, om jag säger ”Vänd dem inte ryggen”, vad säger du då?

– Jag kunde, Login, göra det lätt för mig och säga Akt 371, 29/10 2007.

Men jag säger Bill Haley. Och naturligtvis Gleen Ford.

– Du tänker på den amerikanska filmen, med samma namn, från 1955.

Du är fast i ditt femtiotal. Du tänkte inte på en senare bild . . .

 

 

 

 

– Jag anar vad du insinuationstänker på. Jag letade efter paddor i
Glimminge Plantering och . . .

– Jag trodde du från början skulle säga ”huvudlöst” . . .

 

 

 

 

– En protest för beteendet mot folket på ”Per Albin-taket” . . .

– Men kära du, ser du annat från folket än ryggar? Möjligen en

ansiktsprofil. Men minst en ko visar sitt huvud. Det finns försvar-

bara skäl till ”oartigheterna”.

– Skulle det vara synen av en vinterriggad badbrygga . . .

 

 

 

 . . .  en tångävja eller en ensam svan i Skälderviken?

 

 

  

– Enkelt. Folket beundrar solnedgången och korna, som är idisslare,

måste beta av glatta livet för födans skull. Alla betar framåt och gör

annat bakåt. Vettig logistik.

 

 

 

 

– Inte som fåren då? Som vi har sett beta i mängder av Akter.

– Du minns Gleen Ford, från ovan, som även gjorde huvudrollen i

filmen ”Det kom en man från Texas” . . .

– Ja, i The Sheepman, där han under konflikt förde in får på ko-

fösarnas marker . . .

– Du kan se bryggan ovan som en bro, som en symbol för att på
Bjärekustens reservat är såväl får som kossor välkomna att beta.

– Under såväl ottan som vid aftonstämning?

– Och tillsammans i tjänst för folket.

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback