Korparna på Kallskärslid. Akt 783. Får får från Torekov en väg över havet

Akt 783                                                                2011-05-01

                          

Får får frånTorekov en väg över havet

                             

– Kajak, jag har varit i Torekov. Kollat på verksamheter runt sommar-

rustningen av Sjöfartsmuseet, flaggmasten, galjonsfigurerna och mer

därtill samt den fortsatta sjösättningen av lustbåtar. Och du, dom är på

väg, läs sjöledes, mot Hallands Väderö. Tackorna och deras gulliga lamm.

Gunin, gulliga en månad, skall vi åter behöva lyssna på deras bräkande

en hel lång sommar till . . .

– Du brukar väl inte ha bekymmer med dövörat. Kolla här:

 

 

 

– Nanny? Får dom inte åka med Sund, dina raringar?

– Dom vill åka med fri horisont.

 

 

 

 

Jag tycker det ser ut att vara mer folk än fä utmed relingen.

– Jo, intresset bland folket vid hamnen var påfallande.

 

 

 

– Ingen föll i och alla kom ombord?

– Helt klart, och sedan var det bara att snurra och ge sig åstad mot Ön.

 

 

 

– Får jag . . .

– Du får, men tidigast i nästa Akt. Du får själv välja att fundera runt

sjösättningarna eller kring aktiviteterna på och vid Skjulabacken.

Skjuter nog in mig på Batterivallen.

– Det ser jag fram emot, om det skall blir träffen eller rekylen som

kommer att ge ämnet höjd och mening.

 

  

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback