Korparna på Kallskärslid. Akt 798. Ögonfröjd i Torekov.

Akt 798                                                                2011-06-27

                          

Ögonfröjd i Torekov

                             

– Lugar, du ser stressad ut, du verkar ovanligt spretig i fjäderdräkten.

Är du rädd att jag skall gå illa åt dig?

– Nej, Pax. Jag vågar faktiskt titta dig djupt i ögonen.

– Nu skall jag verkligen testa dig och ditt våghalsiga ögontittande. Det

skall bli mig en ren ögonfröjd. Här kommer testet. Du skall, utan att

blinka, identifiera vems ögon bilderna visar.

– Finns det något facit?

– Missar du måste du flyga in till Torekov och leta objekt runt Batteri-

vallen.

 


 

 

– Får jag betänketid?

– Viss tillnyktringstid får du, medan jag meddelar Aktens ”Frimärksförening”.

Det blir föreningen som vårdar ”ögonfröjden”: Torekovs Sjöfarts- och hembygds-

förening och som har skapat mycket mer av stor ögonfröjd kring hamnen i Torekov.

Föreningens positiva verksamhet ger synintryck som påtagliga präglar hamn-

miljön. Föreningen som sådan verkar mer anonym.





– ”Att verka men inte synas”, kan tänkas.

– Att rekommendera frimärken är omvänt svårt mot många andra föreningars

valmöjligheter. Postverkets urval av nautiska motiv är påtagligt.

– Ok, vill du ha svaren på ”ögonfröjden”?

– Ja, när pennan är nerlagd. Jag måste ge andra en möjlighet att gissa eller visa att de vet.

Men vi hörs.

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 

                          

 

                          


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback