Korparna på Kallskärslid. Akt 809. Klarsynthet i Torekov.

Akt 809                                                                2011-07-31

                          

Klarsynthet vid Torekov

                             

Hej, Övervakningskameran här.

 

Ok, ni vet vem jag är. Och ni förstår naturligtvis att omdömet

”fatalt” och ”nära att somna” i senast föregående Akt är mer

än ärekränkande. Ärerörigt. Skymfligt. Ni har sett mängder

av mina bilder i olika Akter, enligt första bilden nedan.

 

Jag har arbetat plikttroget dygnet runt. I ljus. I mörker. I ur

och i skur. I medvind. I motvind. I motljus och i medljus.

 

  

Från Heden, Strandmalen söder om Torekov, och vanligtvis mot Hallands Väderö

och mellanliggande arkipelager.

 

 

.

 

 Jag kan läsa andras tankar och framfunderande klurigheter. Så Gunin,

och ni andra, se upp så ni inte slås ner.

 

 

 

Jag har noterat och fixerar händelser och skeenden. Men jag har som

ni vet många medhjälpare.  Jag har nu även lierat mig med svalan

Urbica, som ni känner från en tidigare Akt kring hamnen i Torekov.

Akter som 164, 168 och 389. Visst, en svala gör ingen sommar men

gör fler insikter i utsikter till upptäckter.

 

 

 

 

Omdömet är ”fatalt”. Bara för att man av vänlighet och av

hänsynsfullhet tagit del av Moster Ellas fantastiska foderhäck.

Jag lovar att det verkligen inte skall bli en engångsföreteelse,

om dakapo erbjuds.  Korparna bör vänja sig vid fläckvis mörker.

Jag lär nog återkomma.

 

  

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback