Korparna på Kallskärslid. Akt 807. Torekov utan jämförelse.

Akt 807                                                                2011-07-29

                          

Torekov utan jämförelse

                             

Hej. Punin här. Kusinen från Stenshuvud, ni vet.

 

Jag har medverkat ”solo” i ett antal Akter tidigare. Exv. 741 om Wanås-

konst. Dock ej att förglömma 775, 774, 769, 763, 730 och 712.

 

Varför poppar jag upp nu? Jo, som Moster Ella påpekade i den föregående

Akten är jag inbjuden till återkomstfesten på Hallands Väderö. Jag anlände

lite sent, och ingen av de övriga korparna var pigga på någon Akt, så jag fick

ånyo chansen att framhålla mina intressen och kvaliteter.

 

Jag var i Danmark för att besöka Louisiana, museet för modern konst i

Humlebäck. Ett rykte hade sport mig att utställningen där, ”LIVING –

arkitekturens gränser III-IV” har inslag som påminner om vad vi kan se

på ”Kivik Art Centre”, nära mitt hem vid Stenshuvud. Jag ville kolla upp

tingens ordning själv. Självfallet, utgår jag ifrån, kommer du också att

besöka båda utställningarna innan sommaren är över. Att kolla upp är

således ditt eget ansvar.

 

 

 

 

Leader-projektet i Torekov, för ett anständigt året-om-liv, har litat till

arkitektstudenter från Lund för att visa på friska idéer.

Inom Kivik Art Centre har studenter från Lund, Köpenhamn och Trondheim

medverkat med idéer inom ramen för projektet ”Land Arc 2011”. Kom och titta.

Gör era egna jämförelser, även i detta avseende.

 

 

 

  

Moster Ella trodde jag skulle lifta med någon lyxkryssare till Hallands Väderö.

Faktum är att jag kom till Köpenhamn med ett sådant flydetöj. Hur ber jag att

få återkomma till. Men, med tanke på att jag inom mitt bevakningsområde har

hela Blekinge, beslöt jag mig för att lifta till Pinus den Höge med lastfartyget

Listerland. På resa från Baltikum.

 

 

 

 

I Akt och mening att locka er till min vackra hembygd kommer här en bild

tagen från ”Lilla  Stenshuvud”, som ligger i kanten av Kivik Art Centre. Alls

ingen illa utsikt, helt enkelt underbar.

 

 

 

 

Jag ansvarar, som framgått av tidigare Akter, för bevakning av sträckan

från Falsterbonäset till Torhamns udde. Jag vill visa ytterligare några

inspirationsbilder för besök på Österlen, med koppling till Kivik Art Centre.

Ni minns kampen mellan Hallands Väderö, Stenshuvud, Kullaberg och

Hovs Hallar. Akter under maj 2007. Nästa kamp blir tuff.

 

 


 

 

  

Fugin, kusinen från Kullaberg, han i bl.a. Akt 724, har ansvar för Öresunds-

området, så han får informera mer om de danska lockelserna.

 

På tal om lockelser, Moster Ellas citronmarinerade jordgubbar var uppätna

när jag kom. Jag blev sur som ättika. Men hon fixade snabbt fram ett smaskigt

alternativ. Vispade ihop turkisk yoghurt (3 dl) med akaciahonung (2 msk) och

rörde ner delade jordgubbar (2 dl) och spetsade till med . . . Nej, inte alls.

Hon tillsatte hallon (2dl) och röda vinbär (1 dl) samt som dekoration mynta.

Så nu är även jag däst.

 

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback