Korparna på Kallskärslid. Akt 801. Att komma från Torekov.

Akt 801                                                                2011-07-08

                          

Att komma från Torekov

                             

– Marun, du verkar snoig. Välkommen hem föresten. Var kontinental-

trippen flängig?

– Tack Sugus. Nja, så där. Sista etappen är som vanligt stretig, att finna

nostalgiskt fortskaffningsmedel i  stil med traditionens krav. Jag har ju

inte samma rutin som Lugar och Gunin, eller korparna i övrigt.

– Jag tyckte du kom till Torekov elegant nog, med EMM XXIII.

– Upptäckte du det, det var strongt.

– Det var via GPS hos Pax.

 

 

 

– Men den vidare, om än kortare turen till Pinus den Höge var det knepigare. Jag

funderade i olika tankebanor eller vattenvägar . . .

 

 

 

. . . där exempelvis Folk åker i Kyrkans båt Dagmar . . .

 

 

 

. . . eller Kyrkans Folk åker i egna båtar eller med kontrakterade . . .

 

 

. . . som kan ge chans till guidning hem till ”den stam i vars topp mitt bo är fäst”.

– Vilket blev valet? Pax gömde sin GPS för mig, efter mitt tidigare ”övertramp”.

– Låt mig först föreslå ”Frimärksförening”. Det får bli två, som av många tolkas som

en och samma, nämligen TBSS och TBSK. Anledningen till förslaget är också tvenne,

dels att båda ger underlag för olika typer av sjöfart, jämför deras hemsidor, och dels

att de kan nyttja likvärdiga frimärken, som Postverket tillhandahåller i lagom mångfald.

– Kanske mängdrabatt i samverkan med Sjöfartsmuseet  enligt Akt 798, och SHVN

i Akt 794 . . .





 


 

. . . men åter till ditt val av utresa . . .

– Du måste lugna dig. Jag återkommer. Jag blev nästan rörd till tårar när jag kom

 till Väderön, såg och hörde . . .

– Var det åsynen av och suset kring stammen till den fura vid  . . .

– Alls icke, det berodde helt på en synnerligen naturanpassad urban ekstam . . .

Urban Ekstam?

– En påtagligt substantiell fors av lidelse över vår hed, över Ravnahult.

Forshed?

– Jag återkommer. Vi ses.

 

 


Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback