Korparna på Kallskärslid. Akt 769. Punins vårspår i år.

Akt 769                                                                2011-02-20

                          

Punins vårspår i år.

                             

– Punin här. Ok, ursäkta, men Gunin och hans Kallskärslid-gäng är lite

provocerande. Tycker jag. Ibland. Minns mig från Akter som 763 och 741.

 

Västsidans företrädare talar om spår av vår. Jag tog i dagarna en tur från

mitt Stenshuvud utmed Ålakusten till Vattenriket runt Kristianstad.

Där kan man tala om vårspår. Höga vattenflöden och ytor kring Helge å

och det nyligen invigda Naturum. Kolla även Akt 629.

 

 

 


Utsikten från Naturum är magnifik liksom från ruinen på Allön.

Lite mer udda spår såg jag utmed Ålakusten. Ålfiskarnas båtar låg på land

och ryckte i sin förtöjningar i längtan att få komma till havs. Tala om vårkänslor.

 

 

 

 
Ytterligare ting, som jag tycker kan vara värda en mening, vill jag sammanfatta

med en fyrarutig bild, för att tangera Gunins ”Johari fönster”.

 

 

  

Bild 2 visar en annan variant på ”Johari fönster”, tankarna bakom och omkring.

I övrigt inga kommentarer, men väl till Bild 1. Att vid badsäsongens slut folket inte

orka plocka in sina njutningsmedel för bolltävlan är uselt. De förväntar sig nog att

isarna vid polerna skall smälta och öka på vattenståndet så att beach-ball-nätet blir

fisknät. Möjligen inspirerade, eller kännande fruktan, via motiv som i bild 3.

Slutbilden, bild 4, är motsatsen till ålekorna ovan, som vill i vattnet. Trädet vill upp

ur vattnet.

 

Ingen har det utpräglat lustigt eller roligt. Men ett kan jag hålla med Gunin om,

nämligen att Jan Berglin är rolig och lustig.

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback