Korparna på Kallskärslid, Akt 709. Hindersprövning i Torekov.

Akt 709                                                                2010-09-10

                                                                                                                     

Hindersprövning i Torekov

 

- Marin, om jag säger hindersprövning, vad säger du?

- Kajak, folklig misstänksamhet.

- Kan så vara, men den leder ofta till en kärlekslek. Nu gäller det en

allvarlig lek för oss korpar. Vi skall tävla om hindersprövning i Torekov

och på Hallands Väderö.

- Med folklig anknytning?

- Vi måste söka den där den finns. Vi har redan haft Akter som kan passa

in retroaktivt. Här exempelvis:

 

 

 

- De Akterna minns jag. Om bilar som parkerat på övergångsstället vid butiken.

Det är den sortens hinder vi skall söka, förmodar jag.

- Det kan vara varierande. Exempelvis som här vid småbåtshamnen:

 

 

 

- Se där ja. Ett beslutat hinder, av logistikskäl.

 

 

 

- Här ett hinder av annan art. Som vid övergångsstället. Men här inte förbjudet.

- Men lite onödigt, förmodar jag du anser.

- Möjligen, men inte så allvarligt.

 

 

 

- Vill du kalla detta ett hinder? En vacker mur. Hinder mot insyn eller blåst?

- Beror från vilken sida man ser muren. Från insidan kan den upplevas så.

- Från utsidan något annorlunda.

 

 

 

- Nu hajar jag. Den kan ses som ett skadehinder från båda sidorna. Den såväl hindrar

som orsakar skada.

- Nu vet du vad det gäller. Nu skall vi tävla med de övriga korparna om idéer.

- Gunin och Lugin, Login och Logut, Sugus och Marun. Kanske några fler.

 

  

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback