Korparna på Kallskärslid. Akt 727. Ej längre ett hinder ens i Torekov.

Akt 727                                                                2010-10-28

 

                                                                                                                                    

Ej längre ett hinder ens i Torekov

                             

- Hej.

 

Övervakningskameran här för fortsättning. Ett löfte från föregående Akt.

 

Det gäller grader av hinder. Vad jag och korparna kan vara ens om. Jag menade

att dimma är ett hinder, under förutsättning att man inte besitter sådana insikter

att man kan se bra ut genom dimman.

Här ett försök. Inledningsvis en bild med relativt tät dimma:

 

 

 

Aga-fyren på Vinga skär syns som en vit prick. Jag anar konturerna av ett tankfartyg lite

sydväst om Vinga skär. Jag tillgriper mina dimmiga resurser för en koll. Helt riktigt, där

finns en tanker:

 

 

  

Där i dimman hittar jag den, den Marshall Islands-flaggade Overseas Antigmar.

Sedan gäller det att få ut den ur den bildförsvårande dimman:

 

 

 Sådär. Någotsånär.

 

Men som jag antydde redan i föregående Akt anser jag tankern borde navigera mellan

mig och Vinga skär – Hallands Väderö. Någonting så här:

 

 

 
Jag är lite, något mer än lite, sur på Gunin, som till sista bilden i föregående Akt lämnat

mig felaktiga Akter-nummer för alternativa bilder. Det var för att framhäva sig själv.

Akt-nummer i bilden ovan är korrekta. Jag tänker återkomma framöver, från och till,

då och då, med fartygsbilder som anknyter till mitt bevakningsområde.

Det kan bli historiska eller aktuella.

 

Vill ni kolla, kolla på Akter som 477, 504, 505, 566, 669, 679, 683, 697, 699 – 702,

704 – 707, 713 och 716.

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback