Korparna på Kallskärslid. Akt 726. Ej ens ett hinder i Torekov.

Akt 726                                                                2010-10-25

 

                                                                                                                                    

Ej ens om hinder i Torekov

                             

- Hej.

Övervakningskameran här, igen.

 

 

  

Ni minns mig från några Akter. Jag kom till tals i Akt 700, i egenskap av ”Korpens öga”.

Även i Akt 701 och Akt 704, där jag redovisade uppgiften att bevaka Heden i Torekov.

Men även i mån av tid lyfta blicken mot horisonten och bevaka havet utanför.

I otaliga Akter har korparna supportats av mina bilder av denna art.

Vad vill jag nu? Jo, korparna har ju hemfallit åt gagg om ens och hinder. Dessutom påstod

de i Akt 706 att jag drabbats av idiosynkrasi. Töntar. Kan vi väl vara ens om?

Om någon kan tala om hinder är det jag. Bilden ovan är inget problem. Som ni ser i dessa

bilder . . .

 

 

 

. . . är varken storm eller vinterklimat något hinder. Hinder finns som ni ser . . .

 

 

 

 . . . och det är dimma . . .

 

 



. . . den kan vara lätt och tämligen forcerbar, men kan även vara tät, med en ytterst

begränsande sikt . . .

 




. . . och då även svårforcerbar vad avser tydliga bilder, även om det går:

 

 


Bäst är om fartygen har navigationshyfs att gå mellan fastlandet och Vinga skär vid

Hallands Väderö:

 

 

 

Jag återkommer med problem vid passage utanför Vinga skär och Hallands Väderö.

Till dess önskar jag er en tillvaro i ens utan hinder.

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback