Korparna på Kallskärslid, Akt 731. Ur hemlighet håla ut Torekov.

Akt 731                                                                2010-11-06

                                                                                                                                     

Ur hemlighet håla ut Torekov.      

 

 

- Hej.

 

Funin här. Kusinen från Hovs Hallar, ni vet. Jag har inte bidragit så ofta med

Akter från när och fjärran. Har kommit i bakgrunden. Logut har fått dominera.

Han är också från Hovs Hallar och bibliotekarie på Pinus den Höge, Hallands

Väderö.

 

Nu kan jag inte tiga käft. Logut tillsammans med Gunin har mage att komma med

ett hemligt rum på Hallands Väderö. Ett hål i ett stenrös som Troglod tränar i.

Jag säger bara: ”Släng er i skrevet”. Det verkar som ni aldrig varit i Hovs Hallar.

Oaktat en massa Akter om detta fantastiska postglaciala abrasionsområde.

 

Jag lotsar er mot en grotta vars hemliga fortsättning ni själv får utforska vidare.

Enligt en sägen leder den till en krypta under Hovs kyrka.

 

 

 På detta vykort från 20-talet ser ni grottöppningen som en prick i fjärran.


Nu närmar vi oss:

 




 

  

Ni ser folk försvinner in. Och kanske försvinner. Jag har sett många gå in. Färre gå ut.

Kanske de kommit ut via kyrkan i Hov. Min födelseplats låg ovanför med en utsikt som

denna:

 

 

 

Vill ni utforska världen runt Hovs Hallar finns det en kompassros som visar. Här är

den nyttjad som Akt-klocka för närmiljön:

 

 

 

  

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback