Korparna på Kallskärslid. Akt 665. Kulingvarning i Torekov.

Akt 665                                                                2010-05-11

 

Kulingvarning i Torekov?

 

- Gunin, hur är det med din hågkomstresurs, ditt minne?
- Urus, du menar kompletterande bilder om Signalmasten i Torekov?
- Ja, jag tror mig minnas att det var vad du talade om i förra Akten. Att masten fått
en ny plats under några år på 1930-talet. På Ydre Hall. Batterivallen behövdes för en
Flaggmast.
- Då gör jag som så, att jag friskar upp ditt minne med några ursprungliga bilder och
avrundar med Ydre Hall. Kommande Akt får reserveras för Gibraltat-läget. Från 30-
talet till 50-talet.

 

 

 Bild tagen från dagens ”Nocken”, dvs från öster mot väster


 

- Du Gunin, innan vi bryter lägger jag ut en översiktsbild som är tagen från kyrkans
tornlucka av Albert Ekman.

 

 

 Vi har placerat vår blogg i <a
och 118href=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/
>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback