Korparna på Kallskärslid. Akt 652. Torekov, ruvande i vassen.

Akt 652                                                                2010-03-27

 

Torekov, ruvande i vassen

- Gunin, jag skall inte anmärka på dina dagars uppkomst. Men lite av att lura i vassen
förefaller det mig vara.
- Login, har det någonting med våren att göra, efter en trög vinter? Den NV-skånska
våren, den som statistiskt brukar infinna sig kring den 19 februari, är en månad sen.
I år inföll den sjunde frostfria dagen i följd den 17 mars. Men vanligtvis kommer det
en eller annan snöby långt in i april, lurar så att säga i vassen. Tranorna är på väg och
som vi sett är potatisen på väg ner i myllan medan huggormen kommit ur sina hålor.
- Nu syftade jag reellt på vassen. Så fort du fick annan att tänka på kom Kajak i Akt
647 med fler vassbelupna bilder från Flytermossen. Han menade att dina varit något
uddlösa.
- Det bjuder jag på. Jag kan även avsluta Akterna om Flytermossen, för tillfället, med
några bilder från 1970-talets vassrike vis á vi senare tiders öppna vyer. Utan några
kommentarer i övrigt.

 






 

 

Vi har placerat vår blogg i <a
och 118href=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/
>Torekov</a> på bloggkartan.se

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback