Korparna på Kallskärslid. Akt 681. Hjärnstörd vetenskapsteori i Torekov.

Akt 681                                                                2010-06-27          

                                                                                                                     

Hjärnstörd vetenskapsteori i Torekov                  

 

- Kajak, läste du att folket anser sig ha bevis för att deras hjärnsubstans är opåverkbar . . .

- Du Sugus, det har jag misstänkt länge. Har undrat, från och till, vad deras hjärnor har

för funktion överhuvudtaget.

- Dämpa dig nu. Det jag syftade på, innan ditt plumpa avbrott, är den länge diskuterade faran

för hjärnskador, tumörer och så, på grund av strålning och elektriska fält från mobiltelefoner,

sändarmaster och högspänningsledningar för elkraft. Ingen fara alls. Varken för vuxna eller barn.

Vetenskapens triumf över misstänksamhet och rädsla. Även kreatur som betar under luftledningar

bör gå fria.

- Det har jag vetat länge. Jag har under en lång vetenskaplig period studerat oxtunga.

- Hur har du lyckat få en oxe att öppna munnen?

- Oxtunga sa jag. Anchusa officinalis. En strävbladig växt . . .

- Det vet jag väl. Mycket vanlig på Heden söder om Torekov. Vad vet en oxtunga om mobiltelefoner?

- Du, den växer vanligtvis i symbios med strömförande stängselledningar, i veritabla magnetfält. Med

sin höjd på omkring 60 cm växer den i höjd med tre ledningstrådar. Jag har aldrig upplevt annat än

att oxtungan mår perfekt. Skulle den någon gång må dåligt så beror det inte på mobiltelefoner.




 

 

 

 

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback