Korparna på Kallskärslid. Akt 704. Vidräkning med ensresultat i Torekov

Akt 704                                                                2010-08-27

                                                                                                                     

Vidräkning med ensresultat i Torekov

 
- Hej.

 

- ”Korpens Öga” här. Jag måste få komma till tals igen. Så att jag får förklara mig

inför får och några andra. Kajak dök upp här hux flux med flax och krax. Han var

”något störd” som han uttryckte det. Som om han inte alltid varit ”störd”.

 

Det gällde Akt 700 och vännen ”Barack”. Jag var inte imponerande objektiv

hävdade han. Och detta sägs till en Övervakningskamera, med ett teleobjektiv.

Därtill var jag misstänkt rasist och förmodligen ateist. Oj, oj vad han kraxade.

Men vi skildes i god ens.

 

 

 Kajak hade inte läst slutet på Akt 700. Blev för uppretad för det. Tappade läslusten.


 Jag talade i Kajaks närvaro med såväl ”Barack” som med andra tackor och lamm.

 

 

 

Ingen tvekan. Inga missförstånd. Tvärtom. ”Barack” visade upp sig harmoniskt i flocken.

Barack” själv och alla tillfrågade kompisar gillade smeknamnet.

 

 

 

 

Många av de övriga tackorna växlades om att fnatta och knuffa på Emils ruff, ”baracken”, i

förhoppning om att få ett eget trevligt smeknamn. Därvidlag rådde inte oskuldens vita färg.

Ingen försökte förneka med vita lögner.

 

  

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback