Korparna på Kallskärslid, Akt 699. Gripen i Torekov.

Akt 699                                                                2010-08-18

                                                                                       

Gripen i Torekov

 

- Lugin, om jag säger Gripen i Torekov, vad säger du då?

- Ja du Gunin, du säger i Torekov. Det är väl någon som åkt fast för en mer eller

mindre folklig förseelse. Hade du sagt av Torekov hade jag kunnat gissa på någon

sorts samhällsförälskelse. Båda kan innebära frihetsberövande.

- Gripen, inte en form av verbet gripa. Ett namn, begriper du väl.

-Ja du Gunin. Det finns många. Livräddningsbåten i Torekov, ett JAS 39-plan, ett

heraldiskt fabeldjur, smeknamn på en duktig fotbollsmålvakt. Är det nog?

- Jag har spanat in övervakningskamerans bilder från Login. Och har valt ut några

för att testa dig. Vi är ju inne i en testperiod. Jag såg att Sugus och Marun kör med

recept. Jag säger så här: ”Gripen griper in under överinseende av Gripen att

SE-HEJ kan få en gripen ”Gripen” ombord på Gripen och känna sig gripen av Gripens

insatser”. Nu får du översätta.

-Ok. Jag säger: ”Livräddningsbåten gör en insats med hjälp av en JAS 39:a så att en

räddningshelikopter kan få den ur havet bärgade målvakten i säkerhet ombord på

livräddningsbåten och väl ombord känna sig överväldigad av livräddningsbåtens och

flygplanets prestationer”.

- Din beskrivning blev en hel rad längre. Du kommer det i bild:







 


- Logistiken i bildföljden struntar jag i. Den kan gälla för att såväl hämta som lämna en

person. Huvudsaken att båda arterna av ingripande sitter väl övade. Var är JAS-planet?

- Det var en del av drömmar jag hade och som övervakningskameran missade. Du får

dem här tolkade i två bildmontage:





 

- Drömmer jag någonting i natt så är det ditt fel eller din förtjänst

  

Vi har placerat vår blogg i <a

och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback