Korparna på Kallskärslid. Akt 563. Ett förbannat minne.

Akt 563                                                                 2009-05-29

  

Ett förbannat minne .



- Gunin, varför detta förbannade minne?

- Login, menar du Eskilsminne?

- Vilken vadå Eskil?

- Eskilsminne slog ju Torekov med 6-1. Långt ifrån det vanliga, det meningslösa oavgjorda.

- Jag tänkte inte fotboll. Jag tänkte bil. Jag glömde att i bild 1, Akt 559, som skulle matcha bild 3 i samma

Akt, placera in en Volvo V70 2.0F Momentum 145 hk.

- Glöm det. Märkte du, att du utan att tänka fotboll, du använde ordet matcha? Men glöm det. Vi lägger in

några nya bilder från omgivningarna kring Bläsingeraden i Torekov. För att matcha de senaste fyra Akterna.

Vi börjar med den äldsta, en vy som är dokumenterad för hundra år sedan.




- Är det för att reta mitt minne? Jag minns inte missionshuset som annat är rödmålat. Förbannade minne.

- Ok, då lägger vi en motsvarande vy från nutid.




- Jag minns att vi tidigare visat rondellen med en Rondellhund i. Tala om hästminne för hundar.

- Inte minns jag. Jag minns en annan hund, den i Akt 319, den 30/8 2007.

- Vi kör en variant på bild 3 ur Akt 559, så får vi en Volvo, om jag minns rätt.




- Har vi en ny variant?

- Ja, på Bläsingeraden och Wessels väg, men inte på bilen.




- Det var en rälig bild. Den glömmer vi. In med en mer nostalgisk.




- Du, för femtio år sedan, då gällde det cykel för folket på "Peder Wessels väg". Jag älskar minnet.

- Vi får se vad vi minns till nästa Akt.


Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


http://bloggkartan.se/registrera/12470/kristianstad




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback