Korparna på Kallskärslid. Akt 545. A8:or som 08:or?

Akt 545                                                                  2009-03-25

  

A8:or som 08:or?

  

- Urun, nu plagierar jag igen.

- Marin, är det ett nytt aprilskämt på gång?

- Nej. Ren och skär stöld av din replik: "Vi lever i en grym värld".

- "Det är en grym värld vi lever i" skall det vara. Jag förstår likväl vad du syftar på. Att A8:or är

som 08:or. Även jag har läst Kristianstadsbladets sida A8 den 23/3 och Nordvästra Skånes Tid-

ningars sida A8 den 24/3. Det är verkligen grymt. Massmord må jag säga.

- Kristianstadsbladet kör med rubriken: "Skadefåglar blev skjutna" och NST med den något mindre

mordiska: "Skrämskott mot skrän i träden". Skyddsjakt kallas det för. Rovdriften på råkor, kråkor

och måsfåglar.

- Då förstår jag råkornas upprördhet när jag råkade på dem vid en tångävja på Bjärekusten, söder om

Torekov. Jag trodde upprördheten berodde på att de räknat med ökad tillgång på musslor redan nu.






- Enligt Kristianstadsbladet hade en mängd måsfåglar fått sätta livet till. Jag förstår upprördheten och en

massflykt hitåt är att vänta.




- Då kan det bli trång vid lunchbordet. Förväntningarna på musslor ökar.




- Detta orsakar lite irritation bland andfåglarna. Kampen om brödfödan.





Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Vi har även placerat vår blogg i <a href=http://bloggkartan.se/registrera/12470/kristianstad/>Kristianstad</a>

på bloggkartan.se


http://bloggkartan.se/registrera/12470/kristianstad



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback