Korparna på Kallskärslid. Akt 544. Magstarkt eller förälskelse?

Akt 544                                                                  2009-03-23

  

Magstarkt eller förälskelse?

  

- Marin, kan det vara ett förtidigt aprilskämt?

- Urus, aprilskämt är skämt som inte höves.

- Höves? Tanken för mig till Paulu´s brev till efesierna 5,4. Då kan du inte gärna påstå att du syftar på den

bildsekvens du just visat mig om det förälskade pilfinksparet. Nog verkar de båda vara ute i ärliga avsikter,




. . . han har faktisk hittat en möjlighet till ett ordnat liv.




- Men du ser att honan inledningsvis är skeptisk till vad hannen har för syfte och kan erbjuda.

- Lite snopet kanske, att det inte bara var ett kärleksnäste utan en trea.

- Hoppsan. Vem är det som har bråttom . . .




- Han faller inte i farstu´n för så simpla trix. Han vill avvakta på taket.

- Märkligt, skall du alltid misstro, vara tillbaka i 5:e Efesierbrevet.





- Du ser själv. Dags för dunbädden.

- Han är inte ett dugg bättre själv. Släppte omedelbart koncentrationen och "spanade in".

- Jag tror på äkta kärlek och ärliga syften. Det är äkta plikter som visas upp.

- När jag nämnde aprilskämt syftade jag på Gunin. Är han verkligen på ingående?

- Förmodligen. Men hur som, så kan det eventuella skämtet inte ha någon anknytning till 5 kapitlet.

- Minns du Kajaks mustiga och folkliga skämt, den 4/4 2008, i Akt 460: "Hänryckningens tid?"?

- Just nu avstår vi från stenskämt på Kyrkans Ö, Hallands Väderö, med tanke på en artikel i Nordvästra

 Skånes Tidningar, NST, om en "för frid" till fastlandet forslad sten.

- Jag läste, det blev strid om den bumlingen.

- Kärlekens 300-kilo tunga och fridfulla budskap.

- En frostig vår?



Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Vi har även placerat vår blogg i <a href=http://bloggkartan.se/registrera/12470/kristianstad/>Kristianstad</a>

på bloggkartan.se


http://bloggkartan.se/registrera/12470/kristianstad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback