Korparna på Kallskärslid. Akt 541. En fördold sanning?

Akt 541                                                                  2009-03-13

  

En fördold sanning?

  

- Marin, kan jag tro på vad som står i tidningen?

- Du syftar, utgår jag ifrån, i från en artikel i Nordvästra Skånes Tidningar den 11/3 på sidan A7?

- Det var en sanning. Det var "På spaning" vid hamnen i Rammsjöstrand. En medverkande var

Christer Neideman från Kristianstads Vattenrike. De skulle ha fluktat in en praktejder.

- Jag läste det själv. Vad skulle vara lurt menar du?

- Christer tyckte ankan såg ut som en apelsin i fejset. Å andra sidan, från kust till kust, så är ju inte

ankan i fråga så väldigt ovanlig vid Östersjösidan, så han borde veta.

- Och NST kan vi alltid lita på.

- Måhända, men jag vet att ett antal änder av olika arter övar för att medverka vid firandet av 800-års-

jubileet på Hallands Väderö i sommar. Och det gäller bl.a. maskerad, och ett inslag är att kora den finaste

apelsinanden. Och för att inte avslöja sina intentioner tränar de mellan Rammsjöstrand och Glimminge

Plantering. Mer än så säger jag inte.

- Jag vet. Jag har dokumenterat med bilder. Men jag avslöjar ingenting. Möjligen i nästa Akt, men då blir

det om Jönssons katt. Men inga garantier.





Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Vi har även placerat vår blogg i <a href=http://bloggkartan.se/registrera/12470/kristianstad/>Kristianstad</a>

på bloggkartan.se


http://bloggkartan.se/registrera/12470/kristianstad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback