Korparna på Kallskärslid. kt 565. Ett minne för livet.

Akt 565                                                                 2009-06-13

  

Ett minne för livet


- Sugus, vad sysslar de med?

- Marun, några bland folket fixar en ny hemsida om Hallands Väderö, http://www.shvn.se/, andra är idoga

som arbetare i vingården när det gäller Hallands Väderö 800 år.

- Jag menar de våra. Kajak, Marin, Logut, Lugin, Lugar, Pax, Gunin, Login och alla de andra.

- Vad jag vet arbetar Kajak och förmodligen Marin med Ravnahult-tingets EU-val för ett ökat inflytande över

miljön på Hallands Väderö för flyttfåglarna. En kamp mot skarvarna och trutarna. Gunin och Login har hamnat

i nostalgisk koma. De har fastnat i 1950-talets händelser i Torekov. Vägar, vatten, avlopp, ny kyrka, ny skola och

ny idrottsplats, stenexporten till Tyskland samt idéer kring en ny hamn m.m.

- Gunin borde tänka på annat.

- Jag vet vad du tycker. Artens fortlevnad. Liksom Sugin och Sugut. Den tiden kommer, var så säker. Jag pikar

honom mest varje dag. Idag visade jag honom på en ung sädesärla. En årsunge . . .




. . . och hur fint den vuxit till sig genom föräldraansvar.





- Jag tror Gunin är immun. Han tänker bara på nöjen.

- En naturlig del för arternas fortlevnad.



Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


http://bloggkartan.se/registrera/12470/kristianstad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback