Korparna på Kallskärslid. Akt 525. En komisk upplösning.

Akt 525                                                                  2009-01-19

  

En komisk upplösning


- Marin, antyder du att Gunin måste göra en "pudel" när han kommer hem?

- Nej Urun. Möjligen en "liten tax", internt, här på Pinus den Höge. Gunin och hans inspiratörer, Login och

Logut, har ju inte publicerat någon "sanning", som inte är helt sann. De har inte publicerat någonting alls,

ännu, om en ny planet med tillgång på vatten. Vi ser enbart förberedelser, som verkade kryptiska.

- Men det kan ju mycket väl vara så, att en sådan planet finns någonstans i någon vintergata. Den opublice-

rade osanningen kan mycket väl vara en dold sanning. Vad händer i så fall med en verkligt gjord "pudel".

- Det blir måhända en "anka", i en märklig mediavärld.

- Du sa förberedelser, som verkade kryptiska. Inte verkar kryptiska? Har du lyckats som detektiv?

- Helt klart dr. Watson. Jag hittade en dåligt förkolnad pappersbit, med sifferkoden 419 450 487, vid gasolgril-

len. Jag kände omedelbart igen förra Aktens kraterbotten i de två rödmarkerade vulkanstenarna i bilden nedan:



Jag kan Gunins Akter, så sifferkoden gjorde problemlösningen lätt. Akt 419 gav en mullvadshög, som gav

strukturen till en månlik planet. Min lösningsidé framgår av bildsviten nedan. Akt 450 gav mig kratern

med vatten i sin botten. Det var en manet på grunt vatten. Karaktären, strukturen, på kraterytan är en stöld

från Akt 487, från paddans äckliga hud. Tycker du mina bevis håller för att be Gunin om att be om ursäkt

för försök till ett vetenskapligt falsarium under astronomins jubileumsår?

Här kommer lite om min bevisföring:


I stort . . .

I


. . . och i detalj





- På sin höjd tror jag Gunin gör en "groda". Allt är möjligt i mediadrevet.


Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback