Korparna på Kallskärslid. Akt 532. Ornitorena i Vattenriket

Akt 532                                                                  2009-02-16

  

Ornitorena i Vattenriket

  

- Surin, meddelandevillighetet är klart gumphuggen. Jag är något störd av Marin och Urun. Jag vet inte

vilket som är värst, gumpsjuka eller undanhållandesjuka.

-Marun, jag har pressat Marin. Jag läser honom som en bok. Jag såg ett PM till honom från Punin. Punin

försökte manipulera oss med duneländet i Akt 530. Vi skulle undgå hans verkliga avsikt att besöka oss här

Kallskärslid. Hans meddelande var att "Spaden är i träsket".

- Oj då. Är folket i gång med att bygga "Kristianstad Arena"?

- I och för sig är det så. Men "Spaden är i träsket" är kodord för att arbetet med att uppföra det naturrum

ute i Helge å och Vattenriket, som Gunin omtalade redan i Akt nr. XLI den 12 februari 2006.

- Det var mycket om Vattenriket både i början av 2006, Akterna XXXII, LIII, LXV och LXVI, och början

av 2007, Akterna 205, 206 och 207.

- Men nu står det inte längre stilla i det strömmande vattnet.





- Men varför hemlighetsmakeriet, om det är känt sedan över två år?

- En flock fåglar har beslutat att intill Naturum anlägga en Ornitorena med två scener. Jag misstänker att

Gunin medverkar via Marin och Punin.

- Då begriper jag detta intresse för gumpor. De avser att få fram en fåglarnas "Let´s dance"-uppvisning till

invigningen. Då lär vi få stå ut med många gumptester framöver. Hur långt har arbetet framskridit i ån?

- Här är mitt fynd i Marins arkiv. En bild och en kontrabild. Ett torn med en flaggstång mitt i Vattenriket.







Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

Vi har även placerat vår blogg i <a
href=http://bloggkartan.se/registrera/12470/kristianstad/
>Kristianstad</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback