Korparna på Kallskärslid. Akt 587. Triss i Torekov - förankrat

Akt 587                                                                 2009-08-22

  

Triss i Torekov - förankrat


- Gunin, till, inte från . . .

- Login, hejda dig, det vet jag. Turisterna kommer till Torekov från någon annanstans. De kan
naturligtvis komma från någonstans till Torekov. Jag kan visa det i två bilder till, som kompletterar
de två biltrissbilderna i Akt 584. Sverige, Norge och Danmark samt Danmark, Sverige och Tyskland.

- Trissbilsbilder, väl?

- Vad är det för hårklyveri du är ute efter? Här nedan har du Belgien, Sverige och Nederländerna
samt Danmark, Norge och Sverige. Till Torekov från andra länder och landsdelar. Är du nöjd?





- Jag är nöjd med besöken men inte med  avbrottet av min inledning. Med "till - från" avsåg jag
någonting helt annat. I Akten 584 påstod du att en lustjakt låg för ankars utanför pirspetsen. Det
heter till ankars eller möjligen för ankar.

- Huvudsaken var väl att fartyget var förankrat?

- Fel.

- Det syns på bilden. Jag kan se ankarkättingen.

- Ett fartyg kan inte vara förankrat. Det är endera till ankars eller för ankar.

- Det fungerar påstår SAOL, NEs ordbok och äldre upplagor av Nautisk Uppslagsbok.

- Ok, men eftersom senaste upplagorna av Nautisk Uppslagsbok har kastat "förankrat" över
bord, så må det vara ok för dig och andra som vill bli stämplade som landkrabbor.

- Där sa du någonting vettigt. Vi sticker iväg och käkar krabbor.



Vi har placerat vår blogg i <a

Och 118href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


http://bloggkartan.se/registrera/12470/kristianstad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback