Korparna på Kallskärslid. Akt 476. "Beträdd här, bädd där"

image491


Akt 476                                                                        2008-05-12

  

"Beträdd här, bädd där"


- Vadå Login, den enes bröd, den andres död?

- Logut, jag sade faktiskt: "Slutbeträdd här kan bli bädd där".

- Hur vill du jag skall tolka slikt grötrim?

- Något åt det bo-romantiska, kanske. När jag passerade över Torekov, såg

och hörde jag en kaja ropa till sin partner om mer material till boet. Boet är in-

rymt i en skorsten utmed Storgatan. På motsatt sida av denna huvudgata på-

gick ett rivningsarbete, som saknade en del av en sådan aktivitets professio-

nella signum, men likväl, eller kanske på grund av detta, blev det en vall-

fartsplats för materialbehövande kajor. De spanade in och fann kvarsittande

filt på betongvalvet. Det var uppenbart filtrester från en tidigare klistrad men

nu borttagen golvmatta från köket.

- Ok, då fattar jag. Folk har slutat beträda en filtmatta, vars underdel nu blir

till bäddmaterial åt kajungar.

- En fantastisk drömsituation om det varit en sovrumsmatta.



Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback