Korparna på Kallskärslid. Akt 455. Fåfängans marknad?

image470

Akt 455                                                                        2008-03-25

  

Fåfängans marknad?

  

- Sugus, du läste Loguts filosofi i Akt 453 om krokusarna, som av ren fåfänga

offrade energi på att bli "blåblodiga", för att bättre synas i snö?

- Ja, Kajak, och jag förstår det lika lite som grodan Boll, som jag pratade med

för en stund sen. Han var irriterad och ville för egen del bara försvinna under

snön. Han ser ju växterna ur ett grodperspektiv, och där är det ensidigt grönt.

- Jag medger att åtgärden blev något åt "eftertankens kranka blekhet".

- Jag förstår vad du syftar på. Snön blev så djup att allt blev vitt ändå.

- Inte ens skammens rodnad räckte till för genomlysa snötäcket.



Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback