Korparna på Kallskärslid. Akt 494. Röde Orm griper in?



Akt 494                                                                        2008-07-18

  

Röde Orm griper in?

  

- Gunin, det verkar lite oroande.

- Fatta det lugn Lugin, det var ju bara några fredliga pensionärer.

- Nu är det varken molnen över vår Ö eller, som någon trodde, en invasion av

vikingar som oror mig. Jag har läst "Röde Orm". Att det skulle bli en upprep-

ning av vikingahövdingen Kroks fårfrossa på Väderön, efter fårstölder hos

Röde Orm, på fader Tostes gård på Kullaberg, var alltför osannolikt. Fugin

skulle ha förvarnat oss.

- Han gjorde så. Men i ärlighetens namn talade han om ett det var ett gäng öl-

pimplande och glada danska pensionärer som utgjorde invasionshotet.

- Min oro gäller beslutet att låta andra fåglar fritt komma till tals i vår blogg.

Du läste hur Passer Montanus for ut över oss i förra Akten. Skändade vårt

hem.

- Vi har förvisso talat väl om pilfinkarna i många av våra Akter. Enbart väl.

Men jag vet att Lugar, när han var på det humöret, missfirmade några pilfinkar

genom att benämna dem "pjodor" och "grållingar". Opassande för Passer.

- Ok, vi får väl leva med ris och ros i våra rishögar till bon.


Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback