Korparna på Kallskärslid. Akt 425. En armé för Don Quijote?

image440


Akt 425                                                                         2008-01-25

  

En armé mot Don Quijote?

  


- Gunin, jag har som du önskade fått Login att plocka fram några av våra

Spanien-upplevelser från i höstas. Vad skall du nyttja bilderna till?

- Lugin, enbart för att leva upp till ett löfte, som jag gav i förra Akten. Jag

nämnde också Don Quijote i Akt 420. Det var med anledning av att kvarnen

i Skepparslöv blivit igenkännemärke för Pax under hans färd till Vä. Jag

ville visa på att det finns kvarnar här i världen som verkligen är utmärkta som

navigeringsmärken. Dessa elva väderkvarnar på kullarna vid Consuegra är

nog smått unika, där de står väl synliga, ingenting att missuppfatta, och på

något sätt mitt i Spanien.

- Tur för oss som gillar landmärken att Don Quijote inte hade någon större

framgång i sin kamp mot väderkvarnarna i denna del av Spanien. När nu

möllorna går, så hittade Login några intressanta bilder till, som också visar
där möllorna går. Vi får se om de får bli sedda.


Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback