Korparna på Kallskärslid. Akt 413. En fråga om takt - och god ton?

image428

Akt 413                                                                         2008-01-05

  

En fråga om takt - och god ton?

  

- Logut, du sporde mig i Akt 409 om det blir någon Nyårsrevy i år. Det blev

ju ingen 2006, eftersom det var valår vid Ravnahult; och om det är någonting

som valarbetare hatar så är det kulturarbetare som lyfter fram sanningar.

- Det blev således inga kulturbidrag det året, men i år då?

- Jag har talat med Olor och Kajak. De verkar vara kontanta avseende såväl

erforderliga kontanter som dito grad av kontenans.

- Du fick kontentan av revyns överrumplingar?

- Några inslag bara.

- Intressanta?

- Möjligen. Svandans är ju alltid en fägring för ögat. Carduelis, grönfinken,

som var med i Spanien, träffade där på en undulat på rymmen från familjen

Juan de La Cierva.

- Uppfinnaren med autogiron på meritlistan.

- Visst. På så vis fick Carduelis information om flygtermen hovring. Nu vill

han med den kunskapen göra en parodi på en tornfalk som ryttlar. Ren buskis.

Men hjälpen kanske är nära. Corvus Frugil ställer upp som hypnotisör. Lyckas

han med sitt nummer, att få alla hjärnor att ryttla, klarar sig inte ens tornfalken.

- Jag tror jag skall köa för en biljett.



Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback