Korparna på Kallskärslid. Akt 513. I tid när lydnad är en dygd.



Akt 513                                                                                         2008-12-10

  

I tid när lydnad är en dygd.


- Surin, du är bönhörd. Gunin har tydligen läst dina tankar.

- Urun, eftersom jag är religiös, med Oden som favoritgud, behöver Gunin inte vara tankeläsare.

Och så som han snaskade till det i förra Akten lär han inte vara religiös. Jag får nog tala med Tor.

- Gunin är tankeläsare och därför anser han sig vara sin egen Gud. Han har en pakt, eller snarare

en deal, med Oden. Hur som var med det, han sänder dig en hälsning från Montreux och en bild

av statyn över Freddie Mercury, den står mellan saluhallstorget och Genèvesjöns strand. Salu-

hallen är en fin gammal byggnad, som är konstruerad av Gustave Eiffel på uppdrag och sponsring

av Henri Nestlé. Saluhallen har tydligen varit saneringshotad under en längre tid, men är numera

byggnadsminnesförklarad.

- Sa du Nestlé? Gud vad jag blir sugen på choklad.

- Jag skall informera våra vänner i Schweiz.


Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback