Korparna på Kallskärslid. Akt 502. Fågeldemonstration.


Akt 502                                                                               2008-08-24



Fågeldemonstration.

  

- Tjingeling. Mitt namn är Phalacro. Jag är Storskarv. Med betoning på stor,

om jag får säga det själv. Vi skarvar är, av någon för oss obegriplig anledning,

sedda över vingen. Inte minst av korpar, bland andra de på Kallskärslid, fram-

för alla Kajak, som skrivit många taskiga Akter om oss. Exempelvis den 9/1,

nr 416. För att inte tala om 374, den 2/11 2007. Rent skitprat. Och rent utav en

krigsförklaring i Akt 141, den 26/9 2006. Men där var Gunin illa ute och över-

vägde en ursäkt. Kanske därför som han släpper fram mig i en egen Akt. Stor-

sint må jag säga. Jag tror att avogheten mot oss bottnar i avund. Vårt effektiva

sätt att kunna nå bottnen, dyka och simma. Överlevnadskonsten genom att vara

effektiva fiskare. Vi hade en demonstration, korparna kommer väl att omnäm-

na den som uppvigling, vid Heden söder om Torerkov. Jag efterlyste förslag på

åtgärder för att förbättra vårt anseende. Ett bra förslag var att visa på att sensa-

tionssimmaren i folkets pågående OS i Peking, amerikanen Michael Phelps,

lärt sig av oss hur han skall ligga i vattnet för att vinna åtta guldmedaljer. Inte

för djupt och inte för ytligt. Han har lärt sig vår teknik, demonstrerat i bilderna

ovan. Ett annat argument för att öka vår status är att jämföra oss med korparna,

ja rent utav alla kråkfåglar, vad gäller den viktiga egenskapen att lyssna mer

och kraxa mindre. Det är ju ett evinnerligt kraxande bland kråkfåglarna. Vi

däremot är ytterst lågmälda och hörsamma. Vi hoppas på, faktiskt förväntar

oss, en sinnesförändring i vår omgivning. Min sambo Carbo, motsvarigheten

till folkets Garbo, hälsar och tycker som alla vi skarvar, att hon är vackrast

bland alla fåglar.


PS.
Jag måste få skarva in en sak. Jag glömde Akt 478 från den 14 maj 2008.

Kajak naturligtvis. Helt tokig om framtiden för Hallands Väderö, oss skarvar,

fjällugglor och härfåglar. Tur för honom att han inte är här.
DS.



Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback