Korparna på Kallskärslid. Akt 501. Fotbollsromantik?



Akt 501                                                                               2008-08-10


Fotbollsromantik?

  

- Gunin, hörde att du gästat Torevi.

- Rätt avlyssnat Lugin, du litar tydligen på FRA. Det var en tid sedan jag

senast besökte en fotbollsmatch för att skriva en Akt om.

- Jag minns en av Kajak och Sugus, Akt 295 den 28/5 2007.

- Det var ett möte mellan TIK och Treby. Minns du inte vår egen Akt, 317

från den 28/6, då TIKs segersvit bröts? Eller Logins från 10/10 07, Akt 364

med slutresultatet av Div 4-serien?

- Hur var "Dalen-matchen"? Var den en höjdare?

- Intressant och omväxlande. Dalen fick efter 13 min. sätta in en utespelare

som målvakt, och han var riktigt duktig. Det var mest spel på gästande lagets

planhalva, men med många stolp- och ribbträffar. Det gällde ju också att upp-

leva "Jesper Jansson-effekten", inhoppet av HIFs sportchef. Jag försökte att

åstadkomma lite av förvirring när bollen lobbades upp i den trädkrona jag satt

i och bevakade matchen. Jag höll kvar bollen och förväntade mig panik. Men

alls inte, blott tio sekunder. En massa småknattar, utrustade med nya bollar,

rusade till. Fiasko för mig.

- Jag förmodar att du tänkte tillbaka på den tiden vi beskrev i Akterna 488-490,

juni 2008, "Mammut-serien". Då hade ofta matcherna bara tillgång till en boll.

Avbrott kunde behövas för att pumpa upp bollen eller snöra om densamma. Nu

står lokala företagare i kö för att sponsra matcherna med matchbollar.

- Verkligen bra, så jag slipper ifrån mina försök till dåliga skämt. Men som

sagts, TIK vann rättvist med 2-0. Båda målen av någon som jag uppfattade

som varande "folkets Son".



Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback