Korparna på Kallskärslid. Akt 361. Till Ravnahult må vi fara, till skogens lugna lund ...

image375

Akt 361                                                2007-09-21

  

Till Ravnahult må vi fara, till skogens lugna lund...

  

- Sugus, känner du hur den tär?

- Kajak, är det mest vinden eller regnet?

- Ensamheten, nu när alla är ute och flaxar. Vad har Spanien, som inte vi på

Hallands Väderö har?

- Kanske något varmare. Nu i höstdagar med blåst och regn.

- Ja, svepet över Torekov visade på oträngsel vid hamnen och påtagligt gott

om plats på ortens utomhuskrogar.

- Jag vet hur vi kan få en något mysigare tillvaro under vår väntan på de

övrigas återkomst och trängselvärmen.

- Jag tror mig kunna läsa dina intrigiska kärlekstankar.

- Nåja, nu tänkte jag i första hand på en bättre yttre värme än den i Pinus den

Höge. Och här blir nästan störande eko av tomhet. Jag tänkte mig att vi skulle

bida lite i ide i vårt gamla näste i skogen vid Ravnahult.

Lovorda min intuition. Vårt kärlekshybble, vårt lilla "Corps de Logi".


Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback