Korparna på Kallskärslid. Akt 362. Medan höstlöven faller.

image375

Akt 362                                                2007-10-08

  

Medan höstlöven faller

  

- Jag såg Login, att även du kom till Hallands Väderö. Från Kristianstads

Vattenrike, förmodar jag.

- Knivskarp iakttagelse Logut. Du anländer förmodar jag från Hovs Hallar.

- Ett sylvasst observandum. Ett annat är att här är tomt för övrigt i Pinus den

Höge. Jag gissar att Kajak, Sugus och de övriga åldringarna är vid Ravnahult.

- Inte helt tomt. Nere i IT-centralen sitter två spanska brevduvor.

- Aj. aj. Har våra spanienresenärer månde råkat ut för någonting tråkigt?

- Jag har inte hunnit förhöra duvorna ännu, men jag anar att Pax ligger bakom

deras närvaro här. Gunin och hela hans följe enligt Akt 360, 2007-09-20, lär ha

kommit iväg. Inte med en stirrig starflock. och utan några skarvar. De fick bra

draghjälp av en stor samling tranor, som skulle en sväng via Esrum i Danmark.

Allt är nog i sina ordningar. Pyreneérnas tunna luft bör de snart känna av.

- Jag tog med anledning av Akt 361, 2007-09-21, en sväng över Torekov och

kroglivet där. Det verkade som S:ta Thorakrogen öppnat uteserveringen igen. I

vart fall för en och annan råka, i ett päronträd. Såg läckert ut.

- Ja, som det kan råka bli, så här under höstens tider. Nu skall jag slå mig i slang
med de spanska duvorna, om vad de har att förtälja.

- Jag lyssnar gärna. Jag är nog bättre på spanska än vad du är.



Vi har placerat vår blogg i <a

href=http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback