Korprna på Kallskärslid. Akt 286. Start med hög potens?

image295

Akt 286                                                                         2007-05-07

Start med hög potens? 

-
Kära släkt och vänner, jag ber att få hälsa er alla hjärtligt välkomna
till Stenshuvud denna vackra vårdag. Lugin och Lugar, jag hoppas ni
uppskattade besöket i Brösarps backar. Jag anar att Gunin snart är
under inflygning. Som ni ser är kusin Fugin och hans farbror Cosinus
från Kullaberg här. Eftersom Kullaberg segrade för fyra år sedan är de
självskrivna som domare i årets kamp. Hovs Hallar representeras, som
ni ser, av Loguts bror Sinus.
- Tack Punin. Trevligt att vara här och vackert var det under hela fär-
den hit. Domarna litar vi på. Konstigt att Gunin inte anlänt. Vi startar
utan honom. Stenshuvud mot en allians av Hallands Väderö och Hovs
Hallar.
- Först ut är fyrarna. Hovs Hallar saknar fyr med vid Väderön finns två.
- Två Fugin? Hur så?
- Punin, det finns en AGA-fyr på Vinga skär.
- Ok, jag förstår att vi förlorar mot styrka, höjd och ålder. Men nog
tycker jag vår fyr här är mer diskret och miljöanpassad.
- Vad säger du Cosinus? För fyra år sedan slog ju Kullens fyr ut allt
motstånd.
- Alliansen leder med 1-0. Nu går vi över till momentet raukar.
- Vi äter först och inväntar Gunin.  

Vi har placerat vår blogg i
<ahref=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback