Korparna på Kallskärslid. Akt 258. Hunger efter ny tid eller ny tid på grund av hunger?

image265
Akt 258                                                    2007-03-21

Hunger efter ny tid eller ny tid på grund av hunger? 

- Logut, vad vill du säga med 50-talet?
- Gunin, många bland folket är som tokiga i 50-talsprylar.
- Intressantast här tycker jag nog kastanjeträdet är, om jag struntar i
femtiolappar och Ericssons gröna Kobratelefon, d.s.k. "Homofonen".
- Vårda ditt språk. Var ser du en sådan?
- Har du spanat in Volvon, PV 444:an? Titta i baksätet.
- Nog ser väl "Marcan" komfortablare ut, om jag får säga så, utan att ring-
akta dig.
- Hade du frågat Kajak hade "Fregatten" fått intressepriset. Han fick käk där
några gånger, på bakgården naturligtvis, av Doris Svensson.
- Nu retade du min hunger.
- Då tar vi lunchtid och återkommer vid annan tid med en ny tid. 

Vi har placerat vår blogg i
 <ahref=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback