Korparna på Kallskärslid. Akt 312. Hemkomstdagen.

image321

Akt 312                                                                         2007-06-22

Hemkomstdagen 

- Gunin, välkomen hem denna midsommarafton.
- Tackar som bjuder, Sugus.  
- Nu har du mycket att berätta. Vi avvaktar kanske till morgondagen då
vi väntar hem de övriga, Lugar, Lugin, Sugut och Sugin. Kanske de har med
sig några Vångakorpar. Login och Logut kommer förmodligen också. Må-
hända har de med sig några av korparna från Kullaberg och Hovs Hallar.
- Ditt råd lyder gott Kajak. Låt mig bara berätta om hur jag kom hit. Jag har
inga av korparna från Stenshuvud med mig. Bornholm blev en pers för Punin.
Han måste vila och tänka över sin ställning som ledare där borta.
- Ok, mer därom senare. Nu din resa. Har du tjuvliftat som vanligt?
- Lugars resa från Amsterdam, berättad i Akt 183 (2006-12-09), lockade till att
lifta med segelfartyg. Det var inga problem. Punin var med på första resan,
från Tejn till Brantevik, med en dansk skonert, som byggts om till skolfartyg.
Från Brantevik till Torekov blev det Hoppet af Brantevik, en replikskonare
som sjösattes i Brantevik år 2000. Från hamnen i Torekov och till Hallands
Väderö liftade jag, för fullkomlighetens skull, med kapten Lindgren och hans
Väderöbåt Nanny

Vi har placerat vår blogg i
<ahref=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback