Korparna på Kallskärslid. Akt 340. Med känslor?

image352

Akt 340                                                2007-07-26 

Med känslor?
 

- Lugar
och Lugin, om jag säger så här, efter att ha varit på Marinfestivalen i
Halmstad, samt suttit och spanat västerut från Pinus den Höge: "Rörelse ses
som stillhet och stillhet ses som rörelse", vad syftar jag då på?
- Gunin, dina irriga rörelser på grund av alkoholhaltigt intag jämnas ut till
stillhet av tallens svängande rörelser, i den västnordvästliga brisen.
- Tack Lugar, det var ditt svar. Utan IOGT-ansvar. Vad säger du Lugin?
- Tallens stillhet på grund av stiltje får dig att likväl känna rörelse när du sitter
och stirrar ner i en myrstack under pågående högaktiv fredagsstädning.
- Det var ditt svar, utan Halmstadsanknytning. Rätt svar är, att när jag såg de
aktiva segelfartygen i hamnen och den inaktiva Najaden fick jag likväl en
drömsk bild hur hon plöjde fram genom havet med spända segel. När jag
sedan från Pinus den Höge såg Oslobåten från Köpenhamn runda Kulla-
näsan
och makligt stävade nordvart längs horisonten fick jag en vision av
total stillhet.  

Vi har placerat vår blogg i
<ahref=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback