Korparna på Kallskärslid. Akt 332. Prat i alla väder?

image343
Akt 332                                                2007-07-15 

Prat i alla väder?
 

- Lugin
, vilken trängsel.
- Gunin, det där är väl min replik?
- Skillnaden mellan din och min replik är att nu är det skarpt läge, som vissa
brukar säga. Det gäller båtar i hamnen.
- Det är väl varannantimmesvädret som bidrager. Kuling och stiltje om vart
annat. Men visst, många tjusiga flytetyg, måste jag säga.
- Det verkar, till skillnad från bilisterna, som om båtägarna söker sig tätt intill
varandra.
- Båtar är ju en sorts flytande husvagnar, som även de söker gemenskap.
- Jag tror det är mat, prat och dryck som är den gemensamma nämnaren.
- Jag vill nog nämna det i annan ordning, dryck, prat och mat.
- Låt oss förse oss. 

Vi har placerat vår blogg i
<ahref=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback