Korparna på Kallskärslid. Akt 205. I fåfängans marker.

Korparna på Kallskärslid. Akt 205. I fåfängans marker.


Bild: Flygfoto av Lasse Ottosson, från Kristianstadsbladet 2007-01-20.
Rött O i bildens mitt markerar platsen för föregående akts första bild med
Hynch och Platy.

Akt 206 2007-01-21

I fåfängans marker

- Gunin, jag medvetandegjordes om att du och Lugar haft ett samtal
kring Vattenriket runt Kristianstad med anledning av att Hynch och
Platy var där på romantiskt äventyr.
- Vårt samtal gällde även risken för att Kristianstad, liksom Atlantis,
försvinner i djupet. Och detta i ett läge när Mona Sahlin har för av-
sikt att besöka det största s-partidistriktet, det mest kritiska till hen-
nes nominering till partiordförande.
- Det finns väl torrare ställen i Skåne?
- Men Heléne Fritzon finns i Kristianstad.
- Om nu Kristianstad finns kvar fram i februari, när besöket är tänkt.
- Folket är igång med att förstärka och utöka skyddsvallarna.
- Mot Mona Sahlin?
- Gissa två gånger.
- Kris som kris.
- Är Hynch och Platy i krisläge?
- Inte mer än att de hamnat i fåfängans tassemarker.
- Ursäkta mitt fåniga anlete.
- Jo, de höll på att spricka av fåfänga när de såg att de var med i lör-
dagens Kristianstadsbladet; på den vackra översiktsbilden av Lasse
Ottosson, som visar i flygperspektiv den kritiska vattennivån.
- Jag kan inte upptäcka dem.
- Kolla i det röda O-et.
- Jösses. Och de skall komma till Hallands Väderö. Tala om kris.

Vi har placerat vår blogg i

Torekov
på bloggkartan.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback