Korparna på Kallskärslid. Akt 350. Utbränd eller snedvriden?

image363

Akt 350                                                2007-08-21

Utbränd eller snedvriden?

- Gunin, du minns bilden från Akt 306?
- Ja Lugin. Om du syftar på björkarna vid Sandhamn.
- Det finns endast den bilden att minnas. Och många kommer att minnas
björkarna. När jag passerade förbi häromtisdagen stod en berömvärd
skara människor och hänfört betraktade dem.
- Även jag hade mina flygvägar förbi och betraktade folkraden. Nu undrar jag
om du är utbränd, snedvriden eller flög uppochner.
- Varför detta tvivel rörande mitt vanligtvis mycket goda omdöme?
- Folket i raden skådar i kontrariktning. De har sina nackar mot björkarna.
Syftet med att de befinner sig där de befinner sig är avhängt en sund tanke,
att komma ombord på "Sund", väderöbåten hem till hamnen i Torekov.
- Varför måste jag ständigt bli besviken på folkets intresse för vackra vegeta-
tionselement i vår enastående natur. Det är stress och kö som gäller.  

Vi har placerat vår blogg i <
ahref=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback