Korparna på Kallskärslid. Akt 345. Knappast några blåvingar?

image358

Akt 345                                                2007-08-08

Knappast några blåvingar? 

- Lugar, har du tillsansat dig?
- Gunin, under din fransyska ockasion utmed Kristianstads Vattenrike
har jag försökt filtrera och rehabilitera mina hjärnceller.
- På returvägen ut till Kallkärslid talade jag med dina kaniner från förra
Akten. En dröse betade vilt på Heden söder om Torekov. De var mycket
väl medvetna om att de varken är bra på att flyga eller simma. De var
dåligt medvetna om hur lättlurad du är under vissa betingelser. De bad
mig framföra deras ursäkter.
- För all del. De stackarna tål inte skoj.
- De vet hur de kan ta sig till Danmark. Båtar mellan Torekov och
Jyllandskusten, ev. via Anholt, är legio under hela hösten. Därifrån, om det
blir Ebeltoft eller Skagen, vill de ha lufteskort för den vidare färden till Spanien.
- Enbart spaningsuppdrag?
- Ja. Det borde väl passa dig, med din klarsynthet.  

Vi har placerat vår blogg i
<ahref=
http://bloggkartan.se/registrera/24919/torekov/

>Torekov</a> på bloggkartan.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback