Korparna på Kallskärslid. Akt 135. Mozzarella eller moster Ella?

Korparna på Kallskärslid. Akt 135. Mozzarella eller moster Ella?


Bider: Tacka med lamm på Torke Mal
(Foto: Gunin september 2006)

Akt 135 2006-09-04

Mozzarella eller moster Ella?

- Gunin, vet du varför folket mjölkar sina bufflar?
- Beaktande, Lugin, din bisarra humor, misstänker jag du menar att
de försöka lista ut vad deras politiker har att komma med inför valet.
- Jag tar om det. Vet du varför folket mjölkar sina tackor?
- Ja. För att få mjölk till dilammen, som inte själv kan dia utan hjälp
av nappflaska.
- Möjligen ett halvt rätt. Jag tar om ...
- Behövs inte. Jag läser dina tankar. Du är ute efter fetaost.
- Ett helt rätt. Bufflarna då?
- Ja, ja. Mozzarella.
- Vadå, mossan Ella?
- Mozzarella. Ost på buffelmjölk.
- Självklart.
- Vad är de ute efter egentligen?
- Associationen till mossan Ella. Du fattade vinken.
- Klarar du den här? Vad hette författaren Emil Zolas bror, han som
var ystmästare?
- Du, den var gammal. Gorgon Zola.
- Vadan detta med mossan Ella? Avser du moster Ella?
- Ja. Hon var ju som en mor för oss när mamma Sugus var i Norge.
- Det vattnas om näbben. Det var hon som fixade receptet till Sugus
musselgryta.
- Allt sedan dess fick hon finna sig i att bli kallad MusselElla.
- Var det inte SmusselElla, efter sättet på vilket hon kom över
receptet?
- Passa dej, din buffel.

Vi har placerat vår blogg i

Torekov
på bloggkartan.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback